بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۶۹۰۸

ترامپ دست از سر جمهوریخواهان بر نمی دارد! 

دموکراتها نیز اسیر بازی مشترک ترامپ و جمهوریخواهانی شده اند که آینده سیاسی خود را به صورت ناخواسته به ترامپ گره زده اند
سران حزب جمهوریخواه سرنوشت سیاسی مبهمی را پیش رو دارند! آنها از یک سو می خواهند ترامپ را از معادلات داخلی و سیاسی این حزب حذف کنند و از سوی دیگر، واقعا نمی توانند چنین اقدامی صورت دهند! ترامپ در حال گروکشی آشکار از سناتورهای جمهوریخواه و حتی برخی سران این حزب می باشد. ترامپ بارها تهدید کرده است که اگر سران حزب جمهوریخواه به خواسته های وی در آینده ( خصوصا در انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022 و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024) تن ندهند، از طرفدارانش می خواهد تا آرای خود را به سود این حزب سنتی به گردش در نیاورند. در این صورت، شکست جمهوریخواهان در برابر نامزدهای دموکرات ( چه در انتخابات کنگره و چه در انتخابات ریاست جمهوری) قطعی خواهد بود.

در چنین شرایطی دستان جمهوریخواهان به شدت بسته است! بسیاری از جمهوریخواهان، حتی اگر بخواهند در برهه فعلی نمی توانند بر شکست ترامپ مهر تایید بنوازند زیرا درا ین صورت، با خشم طرفداران این حزب ( که بسیاری از آنها به طرفداران شخص ترامپ تبدیل شده اند ) مواجه خواهند شد.
 
این دغدغه و مسئله، خود را در ماجرای رای گیری اخیر در کنگره ( بر سر تایید پیروزی بایدن در انتخابات) نشان داده است. نکته جالب توجه اینکه با وجود رای دیوان عالی آمریکا در خصوص شکست ترامپ در انتخابات و رد شدن شکایات وی در چهار ایالت محل مناقشه، رئیس جمهور فعلی آمریکا و وکیل آن رودی جولیانی اصرار دارند که شکایات حقوقی خود را علیه دموکراتها و حتی فرمانداران ایالات جورجیا و آریزونا( که هر دو جمهوریخواه هستند) به جریان بیاندازند! در این میان، دموکراتها نیز اسیر بازی مشترک ترامپ و جمهوریخواهانی شده اند که آینده سیاسی خود را به صورت ناخواسته به ترامپ گره زده اند! بدون شک ترامپ این گروکشی آشکار را علیه حزب جمهوریخواه ادامه خواهد داد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات